Ny skoledag efter skolereformen 2014

Ny skoledag efter skolereformen 2014

Skole og Forældres oplæg om Ny skoledag efter skolereformen 2014. Det er tilladt at have ambitioner.

Det følgende oplæg er Skole og Forældres tanker om, hvordan en ny skoledag kan se ud, efter implementeringen af skolereformen.

Folkeskolen er den mest betydningsfulde institution i det danske uddannelsessystem. Vores samfund er afhængigt af, at eleverne får optimalt udbytte af deres skolegang.

I et samfund med konstant udvikling er det af afgørende betydning, at folkeskolen er i stand til at udvikle læring, undervisning og dannelse, sådan at alle elever får lyst til at lære mere og udvikle kompetencer til at videreuddanne sig.

Det betyder, at alle elever skal lære mere i folkeskolen. Det stiller krav til, at eleverne skal møde en sammenhængende skoledag, hvor kreativitet, variation og differentierede læringsaktiviteter motiverer eleverne i deres skolefaglige hverdag.

Læs hele oplægget

 

Senest opdateret den

25. januar 2019

af

cg

Læs også

27.01.20
Ældre holdningspapirer
Skole og Forældres holdninger på forskellige områder
04.01.16
Politik for forældreansvar
Baggrunden for Skole og Forældres politikpapir om forældreansvar er den seneste ændring i Folkeskoleloven, hvor begrebet forældreansvar blev indføjet...